Česká pedagogická společnost

 

Cíl konference

Základním cílem konference je představit a diskutovat otázky a přístupy, které se v pedagogickém, psychologickém a sociálním kontextu dotýkají života současné školy (mateřské, základní, střední i vysoké). Situaci vnímáme tak, že se škola i výchova samotná ocitá znovu a znovu na křižovatkách, které se mohou stát rozcestím, tedy místem, na němž se ukazuje mnoho směrů a inspirativních cest, ale kde také hrozí slepé uličky, nehody, nedorozumění.

Bude proto důležité sledovat, jakými významnými výzkumnými, publikačními i praktickými zkušenostmi v tomto směru pedagogické společenství disponuje.

Za klíčové považujeme především:

  • diskutování příležitostí, které se otevírají v současné situaci ohledně kurikulární reformy školy,
  • zvažování dosavadního vývoje české školy,
  • představení inovací, které se ve vnitřním životě školy uplatňují a které mohou být příkladem rozmanitosti cest školního vyučování,
  • diskutování přístupů, které se ve školní praxi ukazují jako užitečné pro práci s dětmi se širokým spektrem rozmanitostí,
  • promyslet roli učitele, vedení školy, rodičovské veřejnosti při proměně současné školy.

U společného jednání uvítáme nejen vědecko-pedagogické pracovníky vysokých škol, kteří se zabývají výzkumem školy a podílejí se na přípravě budoucích učitelů, ale také ředitele, učitele základních i středních škol a sociální pracovníky, dobrovolníky angažující se v otázkách postavení školy a dítěte.